Otwarcie pasaży dla najemców to dobry pomysł

Andrzej Cieślik

Andrzej Cieślik

Centra, których zarządy decydują się na to, by pasaże otworzyć dla najemców najemcami, zyskują nie tylko dodatkowe powierzchnie marketingowe, ale też nowe możliwości komunikacji z klientem. W pasażach Portu Łódź umieściliśmy wiele stref relaksu, elementy małej architektury, tablice informacyjne oraz liczne wyspy, gdzie swoją ofertę prezentują najemcy naszego centrum. Obserwujemy, że te miejsca stały się źródłem inspiracji dla naszych klientów –często zatrzymują się przy nich i oglądają ekspozycje.

Umieszczenie w pasażach handlowych dodatkowych elementów i nośników możliwe jest tylko tam, gdzie nie ograniczy to przepustowości. To idealne rozwiązanie dla centrów, których pasaże są wystarczająco szerokie. W takim pasażu klienci mogą spacerować wolniej, nie muszą się spieszyć i nie starają się nerwowo wymijać innych. Takie warunki sprzyjają lokalizacji wystawy.

Podejście sterylne obserwujemy wówczas, kiedy miejsce ekspozycji najemcy obejmuje praktycznie tylko jego witrynę. Główną zaletą tego rozwiązania jest utrzymanie wysokiej przejrzystość pasaży, więc jest ono optymalne dla mniejszych obiektów handlowych. Sprawdza się w przypadku obiektów posiadających wąskie korytarze, w których każdy element wystawiony w pasażu ogranicza przepustowość. Na ograniczonych powierzchniach dodatkowa komunikacja może także powodować chaos. Zbyt duża ilość informacji, wąskie przejścia, duża ilość bodźców – te czynniki mogą nawet zniechęcić klienta do wizyty w centrum handlowym lub znacznie ograniczyć czas, który spędza on na terenie obiektu.

Mając odpowiednie warunki architektoniczne do tego, aby zarządzać pasażami w sposób otwarty, konsekwentnie realizujemy to podejście od czasu otwarcia Portu Łódź.

R E K L A M A 

XIII SHOPPING CENTER FORUM & TRADE FAIR 2011

8-9 września 2011, Hotel Hilton, Warszawa

Nasza konferencja to najważniejsze spotkanie profesjonalistów służące wymianie opinii i poglądów na temat rynku centrów handlowych. Edycja wrześniowa została wzbogacona o Targi Nieruchomości i Inwestycji Handlowych. Weźmie w nich udział około 40 wystawców: deweloperów, inwestorów, firm doradczych i usługowych.

Swój udział zgłosiło już ponad 550 osób reprezentujących 250 firm.

Zapraszamy do udziału!

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016