Analiza rynku pow. handlowych w Wielkopolsce

– Wielkopolska to jednak nie tylko Poznań. Poznań ma ponad 800 tys. mieszkańców, ale nie można zapominać o mniejszych miastach wchodzących w skład aglomeracji Wielkopolski. Kalisz, Konin, Ostrów Wielkopolski, Piła, Leszno, Gniezno to mniejsze miasta regionu w których dostępna jest nowoczesna powierzchnia handlowa, choć charakteryzująca się różnym stopniem dojrzałości rynku – powiedziała podczas SCF&TF Anna Wysocka, dyrektor działu najmu powierzchni handlowych Jones Lang LaSalle.

Z badań przeprowadzonych przez Jones Lang LaSalle wynika, iż podaż powierzchni centrów handlowych rozkłada się dosyć równomiernie jeśli chodzi o mniejsze miasta należące do regionu. Prym wiedzie Poznań, którego udział stanowi 65 procent. Kolejne miasta zgarniają resztę; Gniezno 4, Kalisz 8, Leszno 7, Ostrów Wielkopolski 6, a Piła i Konin po 5 procent udziału w podaży powierzchni centrów handlowych.

Panel poświęcony rynkowi wielkopolskiemu był także okazją do zaprezentowania istniejących obiektów handlowych w Poznaniu. Na liście kluczowych centrów znalazły się; Stary Browar, Galeria Malta, Poznań Plaza, Poznań M1 czy King Cross Marcelin. Wśród obiektów, które znajdują się mniejszych miastach należących do regionu wymieniono Galerię Leszno mającą 32 tys. mkw pow. najmu, Galerię Gniezno z 16,5 tys. mkw. powierzchni oraz konińską Galerię Nad Jeziorem z 20 tys. mkw i Atrium Kasztanowa w Pile, które będzie mieć 12,5 tys. metrów kwadratowych powierzchni najmu.
 

Reklama

Galeria Jurajska