W Polsce działa 370 centrów handlowych

8,5 mln mkw. łącznej powierzchni handlowej w Polsce

8,5 mln mkw. łącznej powierzchni handlowej w Polsce

Według danych dostarczonych przez CBRE obecnie w Polsce łączna powierzchnia centrów handlowych wynosi 8,5 mln metrów kwadratowych, a w budowie jest około 1 mln metrów kwadratowych powierzchni handlowej. Do końca 2011 do użytku zostaną oddane galerie o łącznej powierzchni 550 tys. mkw. Wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową wynosi natomiast 225 mkw. na 1000 mieszkańców.

Wzrasta liczba centrów wyprzedażowych oraz parków handlowych. Wciąż powstają galerię z dominującą ofertą mody i rozrywki. Ponadto na popularności zyskują obiekty „lifestylowe”.

W dalszym ciągu można obserwować dążenie deweloperów do realizacji różnorodnych formatów, począwszy od centrów bardzo małych, typu convenience, po obiekty bardzo duże. Inwestorzy budują zarówno na obrzeżach miast, jak i w ścisłych centrach miast. Z raportu wypływa także wniosek, że rośnie udział oferty dyskontowej. Widać także wyraźną specjalizację galerii jako miejsc z ekskluzywnymi markami.

Według analityków CB Richard Ellis najważniejszymi wyzwaniami stojącymi przed inwestorami są: tworzenie projektów w oparciu o społeczną odpowiedzialność biznesu, wykorzystanie zielonych technologii w nowych obiektach oraz alternatywne kanały sprzedaży, jak np. internet.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016