Poznań nasycony markami modowymi w 88 proc.

– Badaliśmy 52 marki modowe, które są obecne na polskim rynku w formacie powyżej 200 metrów kwadratowych. Według danych na czerwiec tego roku w Poznaniu obecnych jest 88 procent marek modowych. Przy tym na tym rynku jest tylko 50 procent konceptów dziecięcych i 50 procent konceptów sportowych – powiedziała portalowi Retailnet.pl Anna Wysocka, dyrektor działu najmu powierzchni handlowych firmy Jones Lang LaSalle.

Potencjał poznańskiego rynku, wynikający ze wskaźników ekonomicznych, jest doceniany, co skutkuje dużym zainteresowaniem ze strony najemców – Wyniki najemców są dobre, sprzedaż idzie w górę. Wszystko wskazuje na to, że zarówno te marki, które są obecne na polskim rynku, jak i te które dopiero wchodzą na polski rynek, są potencjalnymi najemcami planowanych centrów handlowych – powiedziała Wysocka.

Wysocka podkreśliła, iż mimo że rynek poznański jest mocno nasycony powierzchnią handlową, perspektywy jego rozwoju są również dość dobre. Deweloperzy nowych obiektów deklarują, że mają one być inaczej pozycjonowane i mieć inną ofertę niż centra już obecne w mieście. Ważną rolę odgrywają dobre wskaźniki ekonomiczne regionu. Według Wysockiej pozawala to mieć nadzieję, że jest wciąż miejsce na nowe obiekty na rynku poznańskim.

Anna Wysocka wygłosiła wprowadzenie do panelu dyskusyjnego Rynek centrów handlowych w Poznaniu i Wielkopolsce podczas konferencji Shopping Center Forum & Trade Fair, która odbyła się w dniach 8-9 września 2011 roku w hotelu Hilton w Warszawie.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016