Galeria Molo: budowa ruszy w tym roku

Galeria Molo w Międzyzdrojach

Galeria Molo w Międzyzdrojach

– Budynek jest imponujący, ale nie jest to galeria wielkomiejska. Cała powierzchnia użytkowa to około 3,2 tysiąca metrów kwadratowych. Z tego połowa przeznaczona jest na lokale. Resztę stanowią ciągi komunikacyjne, tarasy, garaż podziemny wielostanowiskowy i część służąca obsłudze plaży, ratownictwu morskiemu i pomocy medycznej – mówi Wioletta Wadecka, prezes Promenady.

Projekt kosztować ma 19 mln zł brutto. Zostanie w 75 procentach sfinansowany z z funduszu Jessica, przeznaczonego na rewitalizację gmin i miast. – Nasz projekt komercyjno-społeczny doskonale się wpisał w założenia inicjatywy Jessica – powiedziała Wadecka. Reszta środków ma pochodzić z kredytu w Banku Ochrony Środowiska.

W tej chwili trwa wybór wykonawcy. Inwestor czeka na oferty cenowe. – Planujemy rozpocząć budowę jeszcze w tym roku bądź przynajmniej przekazać plac budowy wykonawcy. Być może będziemy mieli lekkie przesunięcie, może kwartalne w realizacji tego projektu. Planowaliśmy początkowo rozpoczęcie w październiku a zakończenie w czerwcu 2013 roku. Zobaczymy jednak, czy uda nam się dotrzymać tego terminu – mówi Wadecka.

W tym miesiącu rada miejska miasta Międzyzdroje ma podjąć decyzję, czy lokale przyszłej Galerii Molo będą wydzierżawiane czy zostaną wystawione na sprzedaż – Jeżeli dostaniemy zielone światło na sprzedaż, rozpoczniemy akcję marketingową – zapowiada Wadecka. Promenada zajmuje się marketingiem i komercjalizacją. Nie wyklucza jednak w przyszłości współpracy z firmą zewnętrzną.

Działalność w galerii będzie miała charakter sezonowy. – Trzeba się przygotować na zdecydowanie większą pracę, kilkunastogodzinną w ciągu dnia w sezonie trwającym od maja do października, a krótszą poza sezonem. Podmioty, które funkcjonują na tym rynku mają ogromne dochody latem i to im rekompensuje mniejsze przychody w pozostałych miesiącach. – mówi Wadaecka. W Międzyzdrojach działa miedzy innymi całoroczny pięciogwiazdkowy hotel Amber Baltic, trzygwiazdkowy hotel Marina i są całoroczne apartamenty.

Jacy najemcy mogą pojawić się w centrum? Jak twierdzi prezes spółki Promenada, oferta trafić ma przede wszystkim do przedsiębiorców lokalnych, którzy chcieliby zmienić miejsce na lepsze. Adresowana jest jednak też do sieci ogólnopolskich. – Myślę, że nadal brakuje tu dobrej gastronomii. Zawsze będzie w tym względzie pole do popisu, bo każdy sezon w Międzyzdrojach to ogromna liczba turystów. Mogą też być usługi fryzjerskie, kosmetyka, salon dentystyczny. Mamy wielu klientów z Niemiec zainteresowanych takimi usługami. Jest tu oczywiście miejsce na butiki, szczególnie te z drogimi rzeczami – uważa Wadecka.

 

Reklama

Galeria Jurajska