Fanpage to źródło informacji dla klientów

Łukasz Tomczak

Łukasz Tomczak

Prowadząc fanpage na Facebooku obiekty handlowe zapewniają źródło bogatej informacji o wszystkich elementach swojego funkcjonowania. Użytkownicy mogą dowiedzieć się o bieżących wydarzeniach w centrum, promocjach, organizowanych konkursach, etc.

Teoretycznie, podobne informacje centrum może zamieścić na tradycyjnej witrynie www. Niemniej, fanpage na Facebooku to przede wszystkim platforma budowania społeczności wokół obiektu. Dzięki możliwości komunikacji w czasie rzeczywistym, Facebook to pole do dialogu z klientami. Na skutek efektywnego zarządzania, fani obiektu mają wrażenie realnego wpływu na działalność operacyjną centrum. Uczestnicząc w sondach, odpowiadając na pytania, biorąc udział w dyskusjach i dzieląc się swymi przemyśleniami, przekazują zarządcy niezwykle istotne informacje dotyczące wad i zalet obiektu, dając zarządcy także wskazówki do działania, w kontekście np. akcji promocyjnych, małej architektury, godzin otwarcia, czy działalności poszczególnych salonów.

Należy jednak pamiętać, że media społecznościowe nie ograniczają się do Facebooka. Choć ten ostatni jest najbardziej popularną obecnie platformą wymiany myśli, emocji, kontaktów, to co raz powszechniejsze jest wykorzystywanie blogosfery.

Mikroblogi takie jak twitter czy blip to okazja do szybkiego komunikowania się poprzez krótkie informacje. W przypadku centrów handlowych mogą służyć np. do promocji krótkotrwałych promocji, ale także do informowania o aktualnych trendach, elementach kolekcji, asortymentu, itp. Kilka obiektów handlowych w Polsce wykorzystuje blogosferę do uchylania kulis codziennego życia centrum handlowego, wykorzystując pewną naturalną ludzką skłonność do podglądania rzeczywistości, na której skądinąd opiera się pierwotnie idea mediów społecznościowych. Dodatkowo, co raz powszechniejsze staje się tworzenie blogów poświęconych modzie powiązanych z danym centrum handlowym.

Media społecznościowe wypierają tradycyjne serwisy www, które jeszcze kilka lat temu stanowiły bazę do prezentowania informacji o firmie czy marce. Są niewątpliwie doskonałym narzędziem dla zarządzających, niemniej, wymagają bezustannej czujności i skupienia. Czas w internecie, a w social media w szczególności, płynie bardzo szybko. Tym samym, zarządzający nie mogą sobie pozwolić na luki czy przerwy w komunikacji. Dlatego na co dzień, co także stosuje wielu zarządzających np. fanpage’ami, informacje z życia obiektów przeplatane są informacjami o lokalnym życiu miasta, kulturze, modą lub innymi urozmaicającymi newsami. Efektywne media społecznościowe przede wszystkim nie mogą być bowiem nudne.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016