– Marka zamierza postawić na rozwój sieci w znaczących centrach i galeriach handlowych w dużych i średnich miastach. Najbliższe otwarcie zaplanowano na wrzesień tego roku w Bielsku-Białej. Salon o powierzchni około 85 metrów kwadratowych zlokalizowany zostanie w centrum handlowym Sarni Stok. Kolejne planowane otwarcia przypadają na październik. Będą to salony w Galerii Ostrovia, gdzie lokal ma powierzchnię ok. 125 mkw i Galerii Tęcza w Kaliszu z lokalem o wielkości ok. 100 mkw. Salony firmowe pojawią się także w centrum handlowym Plaza Toruń oraz rzeszowskim Millenium Hall – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Joanna Wojas, odpowiedzialna za rozwój sieci Wojas.

Założona w 1990 roku firma Wojas (od 2007 roku spółka akcyjna) to jeden z największych polskich producentów obuwia, dysponujący siecią 125 salonów sprzedaży w Polsce i na Słowacji. W ofercie spółki znajduje się skórzane obuwie damskie i męskie, modele młodzieżowe oraz obuwie trekkingowe. Ofertę uzupełnia także galanteria skórzana – torebki, teczki i paski.

W 2008 r. Wojas SA zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Pozyskany kapitał przeznaczono na rozbudowę i dokapitalizowanie sieci sprzedaży (w ciągu 3 lat liczba salonów niemal się podwoiła), rozbudowę zakładu produkcyjnego oraz rozwój działu wzorniczego. W tym samym roku nabyto 100 procent udziałów w Wojas Slovakia, intensyfikując ekspansję na rynek naszego południowego sąsiada (obecnie sieć słowacka liczy 9 salonów).