Sukces zależy od lokalizacji i franczyzobiorcy

Martin Princ

Martin Princ

Rozmiar lokali, które zajmujemy zależy od wielu czynników. Obecnie posiadamy lokale o różnych powierzchniach handlowych i w różnych lokalizacjach. Są to punkty o powierzchniach od 28 do 160 metrów kwadratowych. Nowe restauracje, które pojawią się już niebawem w Polsce będą miały podobny charakter i wielkość. Warto zaznaczyć, że w tej kwestii jesteśmy jednak bardzo elastyczni. Najmniejszy nasz lokal w Europie Środkowej i Wschodniej ma 16 metrów kwadratowych i jest otwarty przez 24 godziny.

Strategia firmy jest bardzo prosta. Kluczem do sukcesu są partnerzy handlowi i doskonale dobrana lokalizacja. Gdy oba te warunki są spełnione, nie ma szans, by interes się nie powiódł. Taka jest strategia sieci, którą stosujemy we wszystkich krajach w których mamy swoje punkty. Jeśli chodzi o lokalizacje, to naprawdę nie ma znaczenia, czy otwieramy nasze sklepy w galeriach handlowych, lokalach przy ulicy czy w innych tradycyjnych lokalizacjach. Ważne jest natomiast czy lokalizacja jest na tyle atrakcyjna, że skupia dużo ludzi i generuje spory ruch. Wielkość miast i ilość mieszkańców także nie jest dla nas głównym kryterium. Widać, że dziś jesteśmy obecni we wszystkich najważniejszych miast w Polsce, ale także zaczynamy być obecni w mniejszych miastach takich jak Płock. Zazwyczaj otwieramy swoje punkty w miastach powyżej 100.000 mieszkańców, ale nie jest to regułą. Ważnymi czynnikami jest także charakter lokalizacji. Często są to sklepy zlokalizowane na stacjach benzynowych i znajdujące się przykładowo przy autostradzie. W takich przypadkach mniejsze znaczenie ma to, ile mieszkańców liczy miasto, które znajduje się w pobliżu takiej drogi.

Niezwykle ważnym elementem, na który zwracamy baczną uwagę jest proces doboru franczyzobiorców odbywający się w kilku etapach. Wszystkie osoby, które są zainteresowane współpracą otrzymują od nas podstawowe informacje dotyczące misji i strategii firmy. Następnym krokiem jest zaproszenie na nasze seminarium. Takie szkolenia, prezentacje organizujemy każdego miesiąca w różnych miastach na terenie całego kraju. Jeżeli potencjalny partner oceni koncepcję według której działa Subway jako interesującą, prosimy o przygotowanie biznes planu. Biznes plan jest oceniany już w trakcie wywiadu indywidualnego, a następnie ustalane są kolejne kroki. Nie każda osoba może uzyskać gwarantowaną licencję sieci Subway. Jeśli chodzi o Polskę, to współpraca z większością deweloperów układa się bardzo pomyślnie. Na potrzeby nowych franczyzobiorców powstał specjalny program finansowania opracowany we współpracy z Deutche Bankiem. Program ten zaprojektowany został na potrzeby sieci i nowych franczyzobiorców, ale nasi partnerzy w Polsce w większości nie potrzebują z niego korzystać. Dlatego też polski rynek oceniamy jako bardzo elastyczny, otwarty i chętny do współpracy.

 

Reklama

Galeria Jurajska