Sklep marki Materace Concord

– W przyszłości sieć w Polsce zamierza iść dwiema ścieżkami rozwoju: otwierać punkty zarówno w centrach handlowych, jak i na ulicach miast, a zależeć to będzie głównie od wyników sprzedaży – powiedział portalowi Retailnet.pl Tomasz Jeruzalem, Sales Manager spółki Concord Polska, która zarządza polską częścią sieci. Jest to spółka córka Beter Bed Holding z siedzibą w Holandii.

– Konkurencja w tym sektorze w Polsce jest wciąż bardzo niska w porównaniu z takimi rynkami jak niemiecki, holenderski, szwajcarski czy też austriacki – powiedział Tomasz Jeruzalem. Sales Manager na Polskę ujawnił również, że sieć nie będzie się śpieszyć z rozwojem i poczeka na spadek czynszów. – U nas barerią są trzy rzeczy – przede wszystkim czynsze, które są trzy albo czterokrotnie wyższe niż w Niemczech, Holandii, Szwajcarii czy Austrii. Ponadto przeszkodą jest czterokrotnie mniejsza siła nabywacza społeczeństwa polskiego, a także bardzo niskie marże detaliczne – powiedział Jeruzalem.

Materace Concord ma cztery salony w Warszawie i jeden w Opolu. Wszystkie dotychczasowe punkty otwierane były poza centrami handlowymi. Wyjątkiem będzie sklep w Centrum Handlowym Marino we Wrocławiu, który zostanie otwarty w październiku.

W 2010 roku Beter Bed Holding osiągnął dochód netto w wysokości 374,7 mln euro. Firma jest notowana na giełdzie Euronext Amsterdam od grudnia 1996 roku. Ma 1,12 tys. sklepów w siedmiu krajach Europy (dane na koniec 2010 roku). Kieruje siecią poprzez spółki zależne.