– W pierwszym półroczu tego roku otwarliśmy 10 nowych lokali. Z końcem sierpnia dołączyły do nich trzy kolejne. Obecnie jesteśmy na etapie inwestowania w kolejne punkty. Do końca roku zostaną uruchomione minimum dwie restauracje Sphinxa. Pierwsza zlokalizowana będzie w Lesznie, a druga w centrum handlowym Kaskada w Szczecinie. W planach mamy także otwarcia pięciu następnych należących do spółki. Nie zdradzamy jeszcze konkretnych terminów, ale będą to lokale w Warszawie, Rzeszowie i Łodzi – mówi Mariola Krawiec-Rzeszotek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska odpowiedzialna za rozwój sieci.

Spółka działa w branży gastronomicznej od 1999 roku. Okretem flagowym spółki jest sieć restauracji działających pod marką Sphinx. Pierwszy Sphinx został otwarty w 1995 roku w Łodzi. W czerwcu 2006 roku spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych. Obecnie wdrażana jest przyjęta w kwietniu 2010 roku strategia rozwoju spółki, która zakłada rozwijanie sieci restauracji w modelu franczyzowym.

Sfinks Polska zarządza obecnie 115 restauracjami, w tym siecią 97 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 9 restauracjami Wook (segment casual dining).