Wśród 50 największych centrów handlowych o powierzchni najmu powyżej 40 tys. mkw. już 46 proc. posiada swoje fanpage na Facebooku. W tej grupie znajdują się największe centra, m.in. Manufaktura, Port Łódź, Arkadia, Bonarka – czytamy w analizie Centra handlowe na Facebooku sporządzonej przez SmartNet Research&Solutions.

Jak polskie centra wypadają pod względem liczby fanów na tle innych obiektów na świecie? Największym fanpage’m dysponuje Mall of America. Liczba fanów przekroczyła 233 tysiące – czytamy w raporcie. Jednak autorzy badań zwracają uwagę, że liczba aktywnych fanów tego centrum jest niewiele większa od liczby aktywnych fanów Starego Browaru (ok. 2,3 tysiąca). Polskie centra handlowe wypadają bowiem świetnie, jeśli chodzi o liczbę aktywnych fanów.

W walce o popularność centra prześcigają się w pomysłowości. Oczywiście przyciągają fanów o postami o centrum, ale też i promocjami oraz konkursami z nagrodami. Eksperci podkreślają wagę nawiązania właściwej relacji z internautą i traktowania go personalnie. – Na każde pytanie użytkowników odpowiadamy, w przeciągu 5-7 minut. Zależy nam, aby każdy kto jest członkiem naszej „facebookowej społeczności” czuł się u nas swobodnie. Mógł wyrażać swoje myśli – pisze w komentarzu do analizy Dorota Wojciechowska z galerii Renoma. – Dzięki Facebookowi możemy w łatwy sposób sprawdzić, które nasze działania podobają się najbardziej, a gdzie warto by coś jeszcze poprawić – tłumaczy z kolei Agnieszka Nowak z Manufaktury.

– Można się spodziewać, że w najbliższym czasie znaczenie marketingu na Facebooku będzie systematycznie rosło. Ta platforma oferuje nowe możliwości komunikacji i zarządzania relacjami z klientami, dając jednocześnie możliwość precyzyjnego pomiaru efektów działań – napisali autorzy raportu.

W dniu 30 kwietnia 2011 r., kiedy przeprowadzono badanie, analizowane polskie fanpage posiadały łącznie ponad 125 tys. fanów.