– Poszukujemy partnerów w całej Polsce, szczególnie w miastach: Katowice, Warszawa, Opole, Łódź, Kraków, Gdańsk, Wrocław. Do końca roku planujemy otwarcie jeszcze czterech punktów partnerskich – poinformowała w rozmowie z Retailnet.pl Agnieszka Celik, office manager w firmie Yilba Tekstil, która jest właścicielem marki.

Na czym polega partnerstwo? Sieć nie pobiera opłat licencyjnych ani prowizji od obrotu od sklepów, jak to się dzieje w przypadku franczyzy. Właściciel nie otrzymuje też towaru w komis, ale musi go kupić. – Koszt aranżacji i zatowarowania wynosi od 1,6 tysiąca do 2,5 tysięcy złotych za metr kwadratowy w zależności od powierzchni lokalu i jego standardu. Inwestycja zwraca się w okresie od 12 miesięcy. Nasze lokale znajdują się najczęściej w centrach handlowych, mają wielkość od 50 do130 metrów kwadratowych. Zwykle potencjalny partner znajduje lokal, który my następnie akceptujemy. Zdarza się również, że my dysponujemy lokalem i wtedy poszukujemy partnera do prowadzenia sklepu – informuje Agnieszka Celik.

W tym roku monobrandowe sklepy Cipo&Baxx powstały w Ostródzie, w Galerii Słonecznej w Radomiu i w Galerii Echo w Kielcach. Otwarto też dwa sklepy multibrandowe – w Galerii Turzyn w Szczecinie i w Fashion House w Gdańsku.

Jak informuje firma Yilba Tekstil, odzież Cipo&Baxx sprzedawana jest we wszystkich krajach Europy również w Australii i Stanach Zjednoczonych. – W Europie centralnej i wschodniej działamy na zasadzie sieci partnerskiej. W tym roku otwarte zostaną kolejne sklepy nie tylko w Polsce, ale i na Słowacji – mówi Agnieszka Celik.

Cipo&Baxx to marka odzieżowa założona w 1996 roku w Niemczech przez firmę Yilba Tekstil z Turcji. Prowadzi w Europie 16 hurtowni fabrycznych. W Polsce hurtownia Yilba Tekstil działa od trzech lat. Początkowo współpracowała wyłącznie ze sklepami mutlibrandowymi, ale od 2,5 roku otwiera monobrandowe sklepy partnerskie. W Polsce sieć ma około 30 sklepów monobrandowych i podobną liczbę mulitbrandowych. Stawia przede wszystkim na rozwój w centrach handlowych.