Na wrocławskie powierzchnie handlowe składa się w tej chwili 18 projektów handlowych o łącznej powierzchni około 560 tys. metrów kwadratowych GLA. Z blisko 480 metrami kwadratowymi powierzchni na 1000 mieszkańców, wrocławska oferta handlowa ustępuje tylko Trójmiastu. Oferta centrów uzupełniana jest innymi formatami jak również stosunkowo dobrze rozwiniętym handlem na głównych ulicach.

Ilość powierzchni handlowej we Wrocławiu niemal podwoiła się w latach 2007-20008, kiedy około 202 tys. metrów kwadratowy powierzchni zostało dobudowanych w sześciu centrach handlowych. Rynek zwolnił w latach 2009-2010, a oferta wzrosła jedynie za sprawą odnowienia i rozszerzenia domu towarowego Renoma. Najnowszym dodatkiem do istniejących powierzchni jest Galeria Handlowa Family Point, z Praktikerem jako wiodącym sklepem, na ulicy Krakowskiej. Centrum działa od pierwszego kwartału 2011 roku.

Obecnie pięć największych centrów to: Park Handlowy Bielany (84,2 tys. mkw.), Magnolia Park (74 tys. mkw.), Auchan Bielany (56 tys. mkw.), Pasaż Grunwaldzki (50 tys. mkw.) i Korona (46 tys. mkw).

Jeśli chodzi o centra, w budowie jest w tej chwili tylko Sky Tower z powierzchnią około 25 tysięcy metrów kwadratowych. Niedługo powinna się rozpocząć druga faza budowy centrum handlowego Magnolia z 20 tysiącami metrów powierzchni.

Eksperci z CBRE przewidują na przyszły rok stabilny popyt na powierzchnię handlową , wzrost podaży i związany z tym wzrost powierzchni pustostanów. Ceny najmów nie powinny się znacząco zmienić. Bez zmian pozostaną również stopy kapitalizacji.