Portal społecznościowy narzędziem marketingu

Izabella Knitter-Chmara

Izabella Knitter-Chmara

Tak, jak w przypadku każdego innego narzędzia marketingowego, galeriowaszafa.pl ma za zadanie realizować określone cele: budować lojalność wśród klientów centrum handlowego, zwiększać liczbę odwiedzających Galerię Pomorską, zwiększać świadomość i zainteresowanie nowymi kolekcjami i promocjami, stworzyć nowy, interaktywny kanał marketingowy, który ma wspomagać marketing wirusowy Galerii Pomorskiej, zwiększyć bazę danych klientów, poznać potrzeby klientów poprzez przeprowadzanie badań marketingowych, umocnić wizerunek Galerii Pomorskiej jako centrum przyjaznego, dostarczać do serwisu bezpłatne treści postów na blogach na zasadzie serwisu opartego na tzw. WEB 2.0, który jest tworzony przez samych użytkowników, docierać do najtrudniejszego z punktu widzenia marketingu targetu 15 – 18 lat.

Użytkownicy tej interaktywnej strony internetowej nie tylko piszą swoje blogi inspirowane modą z Galerii Pomorskiej, wyszukując ciekawostki modowe i oceniając swój styl, ale również nawiązują znajomości i komentują niedawno przeczytane książki czy obejrzane filmy. Każdy post zawiera zdjęcie, cenę oraz opis i pochodzenie prezentowanych rzeczy. Uczestniczki tworzą grupy znajomych oraz mogą pisać do siebie maile wewnątrz samego portalu, mogą klikać „I like it”, komentować oraz polecać znajomym swoje ulubione stylizacje. Pomimo tego potrzebna jest również zewnętrzna stymulacja aktywności i zaangażowania użytkowników Galeriowej Szafy. Jest ona jednak prowadzona na tyle delikatnie, że społeczność nie czuje się sterowana i jej rozwój nie jest zakłócony.

Najbardziej aktywni blogerzy otrzymują za posty bony rabatowe oraz Galery – pieniądze Galerii Pomorskiej. Podobnie nagradzane są najciekawsze wpisy i najlepsze stylizacje. Galery są także nagrodami w cyklicznych i jednorazowych konkursach organizowanych na portalu. Aktywność „szafiarzy” jest także stymulowana poprzez tzw. „szufladę rozmaitości". Co miesiąc jedna z „szafiarek” proponuje nowy temat blogów, poświęcony konkretnym produktom. Aktywność ta jest zawsze połączona z wydaniem sezonowego Magazynu Produktowego poświęconego np. strojom kąpielowym. Istotne jest także budowanie poczucia ekskluzywności. „Szafiarki” jako pierwsze dowiadują się o promocjach i specjalnych okazjach. Otrzymują maile, które po wydrukowaniu upoważniają je do rabatów lub prezentów za zakupy w konkretnych sklepach Galerii. Obecnie prowadzony jest także casting wśród „szafiarek” na osoby które będą, wraz ze stylistką i dziennikarką, kręciły swój video blog w trakcie zakupów w Galerii Pomorskiej. Będzie to początek cyklu TV Galeriowa Szafa.

W ciągu pierwszego roku prowadzenia portalu w Galeriowej Szafie zarejestrowało się ponad 1000 użytkowników. Wszyscy są żywo zainteresowani modą, regularnie robią zakupy w Galerii Pomorskiej i są zaangażowani w działalność społeczności. Użytkownicy lubią Galerię, która zachęciła ich do pisania blogów modowych. W ciągu roku osiągnęliśmy 144 tysięcy wejść i stały comiesięczny wzrost aktywności użytkowników o 25 proc., 480 tysięcy przejrzeń stron w Galeriowej Szafie w ciągu roku, około 6 tysięcy godzin spędzonych na portalu, 4,25 tysiąca napisanych postów.

Galeriowa Szafa jest wyłącznie jednym z kanałów z grupy tzw. digital mediów, które są wykorzystywane w Galerii Pomorskiej. Istnieje również profil Galerii na Facebooku, stworzono na nim tzw. Wirtualną Przymierzalnię, w której każdy może stworzyć swoją stylizację używając zdjęć części ubrań oraz akcesoriów. Wszystkie produkty są dokładnie opisane, użytkownicy wiedzą, w którym sklepie Galerii Pomorskiej mogą je kupić i ile one kosztują.

Reklama

Galeria Jurajska