Wskaźnik nasycenia najnowocześniejszą powierzchnią handlową należy do najniższych wśród porównywalnych miast, np. Wrocławia (423 mkw./1000 mieszkańców) czy Krakowa (365 mkw.).

„Łódź ma porównywalną z analogicznymi miastami siłę nabywczą dla handlu detalicznego, wynoszącą 8 995 zł na jednego mieszkańca (we Wrocławiu wskaźnik ten kształtuje się na poziomie 8 944 zł, w Krakowie 8 931 zł, a w Poznaniu 8 943 zł). Z kolei indeks siły nabywczej na mieszkańca wynosi w Łodzi 114, podczas gdy w Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu po 113. Według autorów raportu, te dane oraz tzw. styl zakupowy łodzian wskazują na istniejący w Łodzi duży potencjał dla nowej inwestycji” – czytamy w raporcie.

W 2015 roku wskaźnik nowoczesnej powierzchni handlowej na 1000 mieszkańców w Łodzi ma wynieść 764, we Wrocławiu 898, w Krakowie 920, a w Poznaniu 1029, przy czym – wg GfK – indeks siły nabywczej utrzyma się w tych miastach na poziomie zbliżonym do obecnego. Z kolei powierzchnia GLA do 2015 roku powinna wzrosnąć z 471 tys. mkw. do 567 tys. mkw. W tej liczbie uwzględniono planowaną budowę centrum handlowego Sukcesja, które ma ruszyć w 2014 roku. W kompleksie o około 50 tys. mkw. powierzchni najmu znajdą się m.in.: galeria handlowa z food court, strefa rozrywkowo-rekreacyjna (9-salowy multipleks, fitness, SPA i plac zabaw), 3-gwiadkowy hotel z zapleczem konferencyjnym oraz dwupoziomowy parking. Kolejnym obiektem realizowanym w łodzi jest street mall Vis aVis o powierzchni 7,5 tys. mkw.