Wzmacnia się oferta powierzchni w Poznaniu

Z nasyceniem powierzchnią handlową rzędu 960 mkw. na tysiąc mieszkańców w skali miejskiej, a 480 mkw. w skali aglomeracji, Poznań jest zdecydowanie najlepiej zaopatrzonym w powierzchnię handlową miastem w Polsce – czytamy w raporcie firmy CB Richard Ellis – Poland Retail Destinations 2011 Edition. Oferta ta będzie jeszcze większa, gdy w 2012 roku ukończony zostanie nowy pasaż handlowy, dzięki któremu cała destynacja należąca do Inter IKEA Centre Group – Park Handlowy Franowo będzie miała do zaoferowania 80 tys. mkw. powierzchni handlowej. Ponadto planowana jest budowa centrum handlowego Łacina (85 tys. mkw.), projekt firmy Apsys, i Metropolis (50 tys. mkw), projekt Echo Investment.

Należąca do firm Neinver Galeria Malta, znajdująca się w pobliżu Jez. Maltańskiego w Poznaniu należy do najlepszych projektów w Polsce i , jeśli chodzi o ofertę handlową i standard, dorównuje Staremu Browarowi – jak dotąd najlepszemu w mieście i często nagradzanemu projektowi – oceniają eksperci z CBRE. Uważają również, że mimo dużej dotychczasowej aktywności deweloperów na rynku powierzchni handlowych, istnieją na rynku nisze. Mogą zostać wykorzystane w szczególności przez mniejsze formaty tupu convenience.

Nieduża jest także podaż wysokiej jakości powierzchni na głównych ulicach, a poznańska Starówka nadal pozostaje główną strefą tradycyjnego handlu.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016