H&M odnotowuje spadek zysków

H&M zdołała jednocześnie zminimalizować wzrost kosztów i zwiększyć udział w rynku. Liczba sklepów sieci zwiększyła się o 265. Wynik jest zadawalający, tym bardziej że spółka musiała zmierzyć się z przeciwnościami, takim jak wahania kursów walut, a także rosnące ceny bawełny.

Anne Critchlow, analityk z SG Securities, w rozmowie z Rzeczpospolitą wyraziła ocenę, że firmie udało się rozwinąć na rynkach szybko rosnących takich jak Chiny czy Chorwacja. Skorzystała na tym, gdyż w Europie z powodu wyższych cen konsumenci zmniejszają zakupy.

Firma H&M ma dziś 2,3 tys. sklepów w 41 krajach. Niemcy są największym jej rynkiem. Kolejne miejsca zajmują wielka Brytania i Szwecja. H&M jesienią 2006 rozpoczął dużą akcje rozwoju sieci franczyzowej na Bliskim Wschodzie, w Dubaju i Kuwejcie. Jednak z wyjątkiem tych rynków franczyza nie jest częścią strategii firmy. Pierwszy sklep H&M w Polsce powstał w Centrum Handlowym Wola w Warszawie. W 2010 roku sieć liczyła 82 sklepy.

Salony sieci H&M oferują odzież damską, męską i dziecięcą. Firma powstała w 1947 r. w Szwecji i początkowo funkcjonowała pod nazwą „Hennes” (po szwedzku „jej”), oferując tylko ubrania dla kobiet. Po połączeniu z firmą Mauritz Widforss w 1968 r. w sprzedaży znalazł się również asortyment dla panów.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016