– Ostatnio uruchomiliśmy kolejne własne apteki w województwie wielkopolskim oraz franczyzowe w mazowieckim. Nasza sieć wkrótce pojawi się także w takich miastach jak Świdnica, Jastrzębie, Gniezno i Kalisz. W planach jest otwarcie minimum trzech aptek jeszcze w tym roku, a w przyszłym od wiosny do 200 punktów handlowych – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Marcin Ratajczak, dyrektor do spraw rozwoju sieci.

Grupa Bliska, firma z wyłącznie polskim kapitałem, zarządzająca siecią aptek Bliska działa od 1999 roku. Spółka funkcjonuje na zasadach franczyzy, wyszukuje dogodne lokalizacje, a także zajmuje się wykupywaniem już działający aptek. Aktualnie w ramach sieci znajduje się ok. 60 punktów handlowych, w tym 26 jednostek własnych. Liczba jednostek franczyzowych stale się zwiększa. Kolejne punkty będą otwierane w mniejszych miastach w centrach i galeriach handlowych, a także na dworcach oraz przy przychodniach.

Sieć zajmuje się sprzedażą leków, materiałów medycznych oraz produktów kosmetycznych. Podstawowe wymagania stawiane franczyzobiorcom, to lokal o wielkości od 120 do 200 metrów kwadratowych powierzchni handlowej oraz realizacja wnętrza apteki zgodna ze standardem sieci. Firma oferuje franczyzobiorcom wsparcie dzięki doświadczeniu, które nabyła w prowadzeniu aptek, a także pomoc w negocjacjach z firmami farmaceutycznymi.