– Naszym celem jest stworzenie łatwego i sprawnego systemu rekrutacji zarówno dla pracodawców, jak i potencjalnych pracowników – mówi Krzysztof Włuka, prezes spółki Bawełnianka. Najemcy centrum zgłaszać będą deklaracje, w których określą swoje oczekiwania w stosunku do przyszłych pracowników oraz ich kwalifikacji. Deklaracje te będą dostępne na stronie internetowej galerii, a także stronie urzędu pracy. Osoby poszukujące pracy będą odpowiadały na przedstawione oferty. – Aplikacje będzie można nadsyłać na dedykowany adres e-mail począwszy od drugiego kwartału 2012 roku – wyjaśnia Jacek Walczyk, zastępca dyrektora PUP w Bełchatowie.

W ramach programu najemcy, jako przyszli pracodawcy, będą mieli możliwość skorzystania z usług Powiatowego Urzędu Pracy, między innymi doradztwa, organizowania giełd pracy, staży lub szkoleń. Istnieje możliwość korzystania z oferowanych przez urząd pracy dofinansowań. – Ufamy, że środki finansowe, którymi będzie dysponował PUP w 2012 roku, pozwolą na realizację wszystkich wspólnych zamierzeń, a to niewątpliwie wpłynie na zmniejszenie bezrobocia w powiecie bełchatowskim – dodaje dyrektor Jacek Walczyk.

Galeria Bawełnianka mieścić się będzie pomiędzy ulicami: Sienkiewicza, Krótką, Bawełnianą i Pabianicką, w miejscu dawnych Zakładów Przemysłu Bawełnianego. Na powierzchni 23 tys. mkw. pojawi się ponad 100 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. W gronie kluczowych klientów znajdują się już: salon Rossmann, salon jubilerski Apart, 6-salowe kino Cinema3D oraz klub fitness Condizione. Dodatkowo klienci będą mogli skorzystać z 700 darmowych miejsc parkingowych. Planowany termin oddania obiektu do użytku to druga połowa 2012 roku.