– Proces komercjalizacji naszego obiektu rozpoczęliśmy w sierpniu tego roku. Na chwilę obecną posiadamy potwierdzenie wynajęcia 6,5 tys. mkw. powierzchni handlowej. Pierwszymi najemcami są marki odzieżowe i sportowe, w tym tzw. anchorzy. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku o tej porze, w dniu otwarcia obiektu będziemy mieć komplet najemców – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Tomasz Szypuła, członek rady nadzorczej Polskie Centra Handlowe Ptak SA.

Ptak Outlet zlokalizowany będzie przy powstającej drodze S-8 i autostradzie A1 w Łodzi. Swoją architekturą przypominać ma XIX-wieczne obiekty fabrykanckiej Łodzi. W kompleksie docelowo powstanie 140 sklepów na powierzchni 27 tys. mkw. Niektórzy najemcy posiadać będą powierzchnię ponad 700 metrów kwadratowych. Firmą doradczą, współodpowiedzialną wraz z inwestorem za komercjalizację obiektu jest The Blue Ocean Investment Group.

Inwestycja finansowana jest zarówno z środków własnych spółki Ptak, oraz z pozyskanych od banków i instytucji finansowych działających na różnych kontynentach. Planowane otwarcie obiektu – jesień 2012 roku. Holding Ptak przygotowuje się do wejścia na giełdę. Spółka przewiduje, że dzięki temu pozyska znaczące środki na kontynuację inwestycji jaką jest wielkie europejskie centrum wystawiennictwa i handlu Ptak Expo. Firma po raz pierwszy przedstawiła swój obiekt podczas Shopping Center Forum & Trade Fair 2011.