Niewielu Polaków kupuje w sieci

Najwięcej konsumentów robiących zakupy online jest w Szwecji – 69 proc. Nieco mniej w Niemczech – 66 proc., Wielkiej Brytanii – 58 proc., Francji – 56 proc., Belgii – 41 proc., Włoszech – 38 proc. i Hiszpanii – 37 proc. Znacznie mniej jest na Węgrzech – 17 proc., w Polsce – 15 proc. i w Rosji – 5 proc.

Z przeprowadzonej przez CBRE ankiety wynika, że wśród przeszkód w korzystaniu ze sprzedaży online największą rolę odgrywają kwestie bezpieczeństwa. Ankietowani jako trudność wskazują ponadto koszty dostawy, problemy z dostarczaniem produktów czy brak karty kredytowej.

– Nasze badania wykazują, że sklepy tradycyjne i internetowe ze sobą nie konkurują – nie są wrogami, a raczej graczami tej samej drużyny. Dla konsumentów liczy się cena produktu oraz jego dostępność – a sposób dokonaniu zakupów pozostaje kwestią drugorzędną – powiedziała Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CBRE.

– Sieci handlowe korzystają ze sprzedaży internetowej, aby testować nowe produkty i nowe rynki. W Europie mamy konsumentów, którzy lubią szybkość i komfort dokonywania zakupów przez Internet, a także takich, którzy uwielbiają tradycyjne zakupy, traktując je jako rodzaj rozrywki czy spotkania towarzyskiego. W dobie słabszej kondycji gospodarczej, która stanowi dla nas wszystkich wyzwanie, propozycja zakupów zarówno przez internet jak i tych tradycyjnych, daje nam większe możliwości wyboru, a sieciom handlowych dostarcza dynamicznych rozwiązań i nowych kanałów sprzedaży – dodała Frątczak.
 

Reklama

Galeria Jurajska