Polki wolą drogerie samoobsługowe

Ankieta sprawdzała też popularność poszczególnych sieci. 60 proc. pytanych wskazało sieć Rossmann jako swoją ulubioną. Na kolejnych miejscach znalazły się Drogerie Natura – 11 proc., Sephorę – 9 proc., Super-Pharm – 7 proc. i Douglas – 4 proc. Niższe wyniki uzyskały sieci lokalne, takie jak Aster, Vica, Laboo, Drogerie Polskie i Jasmin, a także perfumerie Marionnaud, osiedlowe drogerie oraz zlokalizowane w hiper- i supermarketach.

Z ankiety wynika też, że 70 proc. Polek kupuje kosmetyki nie częściej niż dwa razy w miesiącu. Jedynie 17 proc. robi to raz w tygodniu, a 8 proc. częściej. Najrzadziej, kilka razy w roku, wybiera się do drogerii 5 proc. Polek.

Polki nie są wierne jednemu sklepowi, ale szukają interesujących je towarów w różnych sklepach oferujących kosmetyki. Taką strategię zakupów przyjmuje 82 proc. ankietowanych. 86 proc. respondentek zwraca uwagę na promocje i chętnie z nich korzysta. 14 proc. korzysta z promocji sporadycznie.

Mimo że klientki wolą drogerie samoobsługowe, obsługa odgrywa nadal ważną rolę. 50 proc. ankietowanych zasięga rady u pracowników sklepu, zawsze wtedy, gdy szuka jakiegoś produktu. 33 proc. robi to w celu uzyskania porady kosmetycznej, a jedynie 17 proc. nie robi tego nigdy.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016