Mothercare: rosną obroty sieci na świecie

Jak podała firma w komunikacie, w ciągu ostatnich 12 tygodni do 1 października 2011 r. sprzedaż w salonach Mothercare w Wielkiej Brytanii spadła o 9,6 proc. Ben Gordon, dyrektor generalny marki stwierdził, że warunki dla handlu w Wielkiej Brytanii stają się coraz trudniejsze, konkurencja zaostrza się, wobec czego wyniki sieci spadły znacznie poniżej oczekiwań. Zauważył, że zaufanie konsumentów jest mniejsze po zamieszkach, które miały miejsce w Wielkiej Brytanii. Wyraził również opinię, że odbije się to na całorocznym wyniku, który również może okazać się rozczarowujący. W efekcie tego ostrzeżenia inwestorzy ruszyli do wyprzedaży akcji. Ceny poszybowały w dół, a wartość sieci spadła poniżej 170 mln funtów.

Paradoksalnie rozczarowującym wynikom na rodzimym rynku towarzyszył znaczny wzrost sprzedaży w innych krajach. Sklepy Mothercare poza Wielką Brytanią zwiększyły obroty aż o 17 proc., co spowodowało 4,5-proc. wzrost obrotów całej sieci. Mothercare ma 355 sklepów na Wyspach i 969 w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i na Dalekim Wschodzie. Działa w 55 krajach.

Mothercare to marka sklepów z artykułami dla przyszłych matek, noworodków i małych dzieci. Rozpoczęła swoją działalność w 1961 roku w Wielkiej Brytanii. W Polsce ma 19 sklepów: w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy, Gdyni, Łodzi i Wrocławiu. Na lokalizacje wybiera centra handlowe.
 

Reklama

Galeria Jurajska