Spółka Komex, zarządzająca marką 5.10.15 zamierza mocno skoncentrować się na rozwoju sieci franczyzowej. – Jeszcze w tym roku planujemy otworzyć około dzisięciu sklepów franczyzowych. Zlokalizowane będą w miastach mających poniżej 50 tysięcy mieszkańców. Marka skupia się na pozyskiwaniu atrakcyjnych lokalizacji zarówno przy głównych ulicach handlowych, jak i w galeriach. Koncept zakłada, że nasze markowe salony mają wielkość około 100 metrów kwadratowych. Przy wyborze galerii handlowej szczególnie ważne znaczenie ma dla nas tenant mix, zasięg galerii oraz lokalizacja – informuje w rozmowie z Retailnet.pl Paweł Okpisz, dyrektor do spraw franczyzy, firma Komex SA.

Obecnie sieć 5.10.15 ma około 170 sklepów zlokalizowanych w całej Polsce. W tym dysponuje 44 lokalami franczyzowymi i ponad 120 lokalami własnymi. Marka w 2011 roku odnotowała ponad 20-procentowy wzrost sieci sprzedaży.

Podstawowe wymagania sieci dotyczące franczyzobiorców to odpowiedni lokal – centrum handlowe w mieście liczącym od 25 do 50 tysiecy mieszkańców bądź lokal przy głównej ulicy handlowej usytuowany na parterze i dysponujący witryną.

Szacowany koszt inwestycji w sklep wynosi około 100 tys. zł. W cenę wliczona jest opłata licencyjna, koszty remontu oraz wyposażenie sklepu o powierzchni około 100 mkw.