Jak wynika z raportu firmy Cushman&Wakefield  Marketbeat-Jesień 2011 r., Factory Modlniczka Kraków będzie siódmym centrum wyprzedażowym w Polsce. Istniejące obecnie centra outletowe to: Factory Ursus (Warszawa), Factory Wrocław, Factory Luboń (Poznań), Fashion House Piaseczno (Warszawa), Fashion House Gdańsk i Fashion House Sosnowiec. Nie licząc oddawanego w tym tygodniu do użytku Factory Modlniczka Kraków, w realizacji pozostaje jeszcze Outlet Park Astra w Szczecinie. W planach do 2013 r. jest ponad 35 tys. mkw., w tym Factory Annopol oraz Factory Szczecin.  W  raporcie czytamy, że pierwszym półroczu 2011 r. istniejące obiekty wyprzedażowe w Polsce utrwaliły swoją pozycję na rynku.

Eksperci z firmy Cushman&Wakefield podkreślają też jednak, że grupa najemców zainteresowanych wynajmem lokali w centrach wyprzedażowych jest wciąż ograniczona. – Popyt na lokale w centrach wyprzedażowych przekłada się na ilość pustostanów, która na koniec drugiego kwartału 2011 r. wynosiła 3-5 proc., w zależności od obiektu (…) Czynsze za powierzchnie w centrach wyprzedażowych są w Polsce niższe niż w tradycyjnych centrach handlowych i wynoszą średnio 15-21 euro/mkw./miesiąc w zależności od lokalizacji, wielkości lokalu i branży najemcy – czytamy w raporcie.