LPP zainwestuje w nowe salony

Na koniec września 2011 roku łączna wielkość powierzchni sieci sprzedaży LPP wzrosła rok do roku o 9 procent, do 326 tys. metrów kwadratowych. W przyszłym roku liczba sklepów należących do LPP ma wzrosnąć o około 150 i na koniec grudnia 2012 roku osiągnąć pułap 1053 placówek.

Zysk netto grupy LPP w trzecim kwartale 2011 roku wzrósł do 61,1 mln zł z 16,7 mln zł rok wcześniej i był o blisko 14 procent wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się, że wyniesie on 53,7 mln zł.

Zysk operacyjny grupy w tym okresie wzrósł do 77,15 mln zł z 36,8 mln zł i był również wyższy od planów zakładających 70,8 mln zł. Skonsolidowane przychody LPP w okresie lipiec-wrzesień wzrosły do 622,2 mln zł z 543,4 mln zł. Tymczasem średnia prognoz rynkowych zakładała sprzedaż na poziomie 614,2 mln zł.

LPP S.A. to polska firma zajmująca się projektowaniem i dystrybucją odzieży. Jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2001 roku. Spółka jest właścicielem pięciu marek odzieżowych Reserved, Cropp, House, Mohito i Promostars. Spółka sprzedaje swoje produkty głównie w rejonie środkowej i wschodniej Europy – Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Litwa, Łotwa, Estonia, Ukraina, Rosja, Rumunia oraz Bułgaria. Najpopularniejsze grupy asortymentowe w ofercie sklepów to m.in. kurtki, koszule, swetry, sukienki, spódnice, spodnie, jeans, bielizna i wyroby konfekcyjne. LPP S.A. sprzedaje także odzież promocyjną pod specjalnie dedykowaną do tego celu marką. Oferta spółki jest skierowana do różnych grup klientów dla których stworzono odrębne marki i sieci sklepów.