Wojciech Węgorzewski, Poznań Plaza: Nowoczesne technologie pomagają oszczędzać

Wojciech Węgorzewski, dyrektor Centrum Handlowego Poznań Plaza

Wojciech Węgorzewski, dyrektor Centrum Handlowego Poznań Plaza

Wyjście naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów generuje zwykle rosnące koszty. Podstawowym instrumentem mającym wpływ na koszty funkcjonowania obiektu jest Building Management System (BMS), używany od początku lat 90. do zarządzania techniką obiektową. Pozornie system znany od dawna, ale jednak nowoczesny, ponieważ rozwija się nieustannie wraz z ogólnym postępem techniki. Dzięki BMS powiązanemu z konkretnymi urządzeniami możemy ustawiać ich pracę najbardziej efektywnie. To znaczy, że klienci centrum nie odczują dyskomfortu podczas odwiedzin u nas (np. nieodpowiednia temperatura), a same urządzenia będą pracowały tylko w czasie i zakresie niezbędnym do uzyskania pożądanego efektu.

Oprócz systemów sterujących w centrum niebagatelny wpływ na koszty mają także nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne urządzeń. Najprostszym tego przykładem są źródła światła, których wymiana z tradycyjnych na wykonane w technologii LED jest szybko zwracającym się wydatkiem inwestycyjnym z zachowaniem odpowiedniego komfortu klientów.

Zdaję sobie też sprawę że świadomość naszych klientów to nie tylko odpowiednia temperatura i oświetlenie. Poza ofertą handlową proponujemy im udogodnienia sprawiające, że czas tu spędzony to także wypoczynek w specjalnych strefach wyposażonych w kanapy z dostępem do wi-fi. W dobie szybkiej informacji utrzymujemy z nimi kontakt poprzez profil centrum na Facebook’u oraz aplikacje mobilną.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016