Tegoroczne targi mają przyciągnąć 8 tys. uczestników

Około ośmiu tysięcy osób, w tym 2,2 tys. reprezentantów sieci handlowych, weźmie udział w trzydniowych canneńskich targach. Z Polski swój udział zgłosiło około 130 firm. Na MAPIC promują się głównie deweloperzy i najemcy, a także miasta i państwa. Podobnie jak na marcowych targach nieruchomości MIPIM, również na MAPIC zorganizowano specjalny panel poświęcony możliwościom inwestowania w Polsce.

Wśród prezentowanych obiektów jest 500 centrów z całego świata, w tym z Polski m.in. Atrium Felicity z Lublina, Galeria Katowicka z Katowic, Futura Park Kraków z Krakowa, Aleja Słońca ze Szczecina, Galeria Warmińska z Olsztyna i Nova Park z Gorzowa Wielkopolskiego. Do największych projektów, planowanych lub będących w trakcie realizacji, które zobaczyć będzie można w Cannes, należą m.in. Uberlandia Shopping z Brazylii oraz Raffles City Hangzhou z Chin.

– Coraz silniej obserwowanym trendem wśród nowych galerii jest łączenie funkcji handlowej i rozrywkowej określane jako retailtainment. To wartość dodana do obiektu handlowego pozwalająca na zwiększenie jego konkurencyjności. Deweloperzy starają się również wyróżniać swoje nieruchomości niekonwencjonalną architekturą. Jednak nadal kluczowymi czynnikami pozostaje lokalizacja oraz dobór najemców – mówi Flavie Appeyroux z Reed Midem, firmy organizującej targi.