Polska tygrysem naszej części Europy

Blisko połowa nowej powierzchni handlowej, która zostanie do 2013 r. oddana w regionie, przypadnie na Polskę. Za nią uplasują się: Rumunia, Serbia i Chorwacja. W 2012 roku w Polsce, Rumunii, Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Chorwacji i Serbii zostanie oddanych 45 centrów handlowych. Do końca 2013 roku podaż wzrośnie o 2,5 mln mkw. – czytamy w dokumencie.

Raport wymienia szereg czynników, które wskazują na wiodącą rolę Polski wśród pozostałych sześciu krajów tej części Europy. Autorzy podkreślają tutaj dużą podaż obiektów handlowych nie tylko w samej stolicy, ale i w mniejszych miastach, nadal stosunkowo nieduże nasycenie powierzchnią handlową w Warszawie i atrakcyjność rynku polskiego dla międzynarodowych sieci handlowych. Posumowując wszystko, Polska radzi sobie zdecydowanie powyżej przeciętnej, twierdzą eksperci. 

Polska ustępuje z kolei niektórym krajom, jeśli chodzi o atrakcyjność głównych ulic handlowych. –Najlepiej rozwinięty centralny, handlowy obszar miasta mają Czechy – w Pradze między Na Příkopě i Václavské Náměstí swoje sklepy ma lub będzie miało większość operatorów detalicznych. Drugim krajem pod względem atrakcyjności głównych ulic handlowych są Węgry, jednak w przeciwieństwie do Czech – na Węgrzech atrakcyjność głównych ulic handlowych ogranicza się do Budapesztu – informują autorzy raportu

Reklama

Galeria Jurajska