Galeria Stara Garbarnia przygotowana do otwarcia

– Coraz większe znaczenie mają dyskonty oraz sklepy typu convenience i właśnie w tym drugim kanale chcemy osiągnąć pozycję lidera rynkowego. Sklepy dyskontowe idealnie wpasowały się w polski portfel zakupowy i rosną bardzo dynamicznie. Jako jedyny segment detaliczny wykazały dwucyfrowy przyrost. Handel hurtowy również spróbował zabezpieczyć sobie miejsce w tym malejącym rynku budując sieci sklepów – własnych lub franczyzowych. Rynek osiągnął pewną stabilizację – mówi Sławomir Pięta, wiceprezes zarządu Kolportera SA, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji FMCG.

Kolporter, jak niedawno informowaliśmy, planuje w tym roku uruchomić także około 50 saloników prasowych Top-Press.

– Sieć saloników będąca jednym z wielu kanałów sprzedaży jest dla nas pewnym i przewidywalnym sposobem dystrybucji części towarów, a także barometrem pokazującym, co dzieje się na rynku detalicznym, czego wymaga i oczekuje konsument. Jest płaszczyzną, na której obserwujemy działania producentów służące pozyskaniu nabywców, jak również reakcje tych drugich. Możemy więc błyskawicznie reagować – dodaje Pięta.

Kolporter SA jest największym dystrybutorem prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w naszym kraju. Aktualnie firma jest właścicielem ponad 870 saloników prasowych (w tym blisko 70 salonów premium Top-Press), rozwija również sieć własnych sklepów spożywczych w formacie convenience Dobry Wybór.