Już dziś otwarcie multimarketu Jula w Jankach

– Polska, Rumunia, Chorwacja i Serbia to w opinii sieci handlowych bardzo ciekawe destynacje, natomiast Czechy, Słowacja i Węgry muszą silniej zabiegać o nowe zagraniczne marki – piszą eksperci z firmy doradczej Jones Lang LaSalle. Autorzy raportu podkreślają, że Polska przyciąga największą ilość międzynarodowych marek spośród innych państw regionu. Sieci podejmują decyzje o ekspansji w oparciu o wielkość rynku, siłę nabywczą oraz w pewnym sensie również dostępność partnerów – franczyzobiorców, dla tych, którzy zdecydowali się właśnie na franczyzę jako sposób rozwoju – czytamy w raporcie.
 
Raport “Barometr handlowy w Europie Środkowo-Wschodniej i Południowo-Wschodniej” stanowi przegląd sytuacji na rynku centrów handlowych w siedmiu państwach tego liczącego 97 milionów mieszkańców regionu tj. w Polsce, Rumunii, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Chorwacji oraz Serbii. Publikacja wsparta została badaniem ankietowym wśród kluczowych sieci handlowych oraz właścicieli i deweloperów obiektów handlowych, którzy posiadają nieruchomości w kilku krajach tej części Europy.