Colliers rekomenduje Pruszków, Otwock i inne lokalizacje

Colliers zbadał rynki handlowe w miastach 30-100 tys. mieszkańców

Colliers zbadał rynki handlowe w miastach 30-100 tys. mieszkańców

Colliers International dokonał przeglądu rynków handlowych w miastach o liczbie ludności od 30 do 100 tys.
Pierwsza część analizy zatytułowanej „Nowe szlaki na handlowej mapie Polski – nieodkryty potencjał mniejszych miast” obejmuje centralną Polskę, czyli województwa mazowieckie i łódzkie. Tu wyróżniono siedem miast: Pruszków, Otwock, Grodzisk Mazowiecki i Sochaczew w województwie mazowieckim i Zgierz, Kutno i Wieluń w łódzkim. Według specjalistów z Colliersa charakteryzują się ono największym potencjałem, jeśli chodzi o inwestycje.

Kluczowe czynniki, które według specjalistów firmy Colliers International determinują sukces w danej lokalizacji, to nastawienie władz lokalnych, rozwój infrastruktury, dostępność gruntów czy zwyczaje zakupowe mieszkańców. Można stworzyć mapę takich miejsc w Polsce – sądzą analitycy z firmy doradczej Colliers. – Takie potencjalne luki stanowią ciekawą alternatywę dla większych miast, które są już względnie nasycone pod względem istniejącej powierzchni handlowej. Mniejsze miejscowości stanowią ciekawą opcję dla inwestorów, którzy chcą zaistnieć w nowych, perspektywicznych lokalizacjach – mówi Dominika Jędrak, dyrektor Działu Badań i Doradztwa w Colliers International.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016