Amerykańska sieć zamierza przeznaczyć 200 mln zł na rozwój w Polsce

Sieć Toys”R”Us, która w tym miesiącu zadebiutowała na polskim rynku otwarciem sklepu w Blue City, planuje intensywny rozwój w najbliższych latach. Zamierza przeznaczyć na ten cel 200 mln złotych. Kolejne otwarcie na wiosnę w Millennium Hall w Rzeszowie. Później w Gdańsku i Krakowie. Firma chce rozwijać sieć w dużych miastach w Polsce. Oblicza potencjał naszego kraju na 20-30 sklepów, a w ciągu pięciu lat chce rozwinąć sieć do 20 sklepów.

Koszt otwarcia pierwszego sklepu firma oszacowała na 10 mln zł. Toys”R”Us w Blue City w Warszawie zajął powierzchnię ok. 2, 4 tys. mkw. Oferuje 8 tys. produktów.

Siedziba biura Toys”R”Us Poland znajduje się w Warszawie przy ulicy Marynarskiej. Zatrudnia 30 pracowników. W najbliższym czasie planuje zwiększenie zatrudnienia do 50 osób. Polski dział jest w początkowej fazie rozwoju wspierany przez biuro w Europy Środkowej zajmujące się rynkiem niemieckim, szwajcarskim i austriackim. Toys”R”Us zapowiada, że będzie nawiązywała stosunki biznesowe z polskimi producentami. Zamierza też szukać okazji wprowadzania produktów polskich producentów do innych krajów, w których działa. W tej chwili sieć ma około 1600 sklepów w 35 krajach, a Polska jest 36. państwem na drodze jej ekspansji.