Atrakcyjne centrum handlowe nie straci na popularności

– Te projekty, które są obecnie popularne, jeszcze zwiększą swoją atrakcyjność. Z kolei centra handlowe, które już teraz nie cieszą się dużym zainteresowaniem, raczej nie poprawią swojej sytuacji. Myślę nawet, że w 2012 roku będziemy świadkami pierwszego martwego centrum handlowego w Polsce – powiedziała Karina Kreja podczas Shopping Center Breakfast Briefing zorganizowanego przez Shooping Center Poland i Retalinet.pl w warszawskim hotelu Hilton.

Zdaniem Kariny Kreja dla rynku centrów handlowych rok 2012 będzie pełen kontrastów. Z jednej strony znajdzie się miejsce dla dużych i średnich inwestycji. Równocześnie szanse na rozwój mają małe, nowe projekty. – Na polskim rynku centrów handlowych ciągle jest dużo miejsca dla dużych i średnich projektów. W przyszłym roku zostaną otwarte między innymi galerie w Gliwicach, Kielcach, Rzeszowie czy Kaliszu. Jednocześnie jednak należy mieć na uwadze, że coraz częściej będą się pojawiać także mniejsze inwestycje, często poniżej 5 tys. metrów kwadratowych powierzchni najmu. Będą to w głównej mierze centra handlowe typu convenience zlokalizowane zarówno w dużych jak i małych miastach. Dobrym przykładem są np. projekty: Czerwona Torebka i Dekada – ocenia Karina Kreja.