Park tematyczny pod Warszawą ma powstać w 2014 roku

– Możemy spodziewać się, że w 2012 roku zacznie się więcej mówić o centrach specjalistycznych. – powiedziała podczas niedawnego Shopping Center Breakfast Briefing Karina Kreja, Associate Director w dziale badań rynku i doradztwa firmy CBRE Polska. – Wraz ze zmieniającymi się potrzebami klientów będzie otwierać się coraz większa przestrzeń porozumienia między rozrywką a handlem – dodała Karina Kreja.

Jako przykład projektu biznesowego ilustrującego korzyści z rozrywki, Assosiate Director CBRE Polska przytoczyła Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. – W pierwszym roku działania odwiedziło je milion osób. Był to tylko milion osób, bo w tym centrum nie ma możliwości przyjęcia większej liczby odwiedzających. Ustawiają się jednak kolejki przed wejściem. Jeżeli policzymy, że każda osoba, która tam wchodzi, wydaje na bilet średnio 10-12 zł, to widać, że zaczyna to mieć sens biznesowy – dowodzi Karina Kreja.

Mówiąc o centrach specjalistycznych ekspert z CBRE, wymieniła także Oceanarium w Gdyni, Stadion PGE Arena i planowany projekt Adventure Park pod Warszawą. Prelekcja odbyła się w ramach spotkania biznesowego Shopping Center Breakfast Briefing, zorganizowanego przez Brog Media Biznesu 1 grudnia 2011 roku w Hotelu Hilton w Warszawie.