Marc O’Polo szykuje debiut na polskim rynku

Marco O'Polo wkrótce otworzy sklep w Galerii Mokotów

Marco O'Polo wkrótce otworzy sklep w Galerii Mokotów

W ciągu pięciu ostatnich lat sieć podwoiła przychody. Jeszcze w sezonie 2005/2006 wynosiły ona 185 mln euro. W sezonie 2010/2011 roku było to już ok. 370 mln euro. Ostatni wynik oznacza również wzrost o 12,5 proc. w stosunku do sezonu poprzedniego, czyli 2009/2010. Sprzedaż wyniosła wówczas 329 mln euro.

68 proc. sprzedaży sieci odbywa się w Niemczech, 8 proc. w Austrii, 5 proc. w Szwajcarii, 3 proc. w Holandii, 3 proc. w Belgii, 2 proc. Finlandii, 2 proc. w Szwecji i 2 proc. w Rosji. W Polsce, Francji, Danii, Grecji, Irlandii i Norwegii sprzedaż kształtuje się na poziomie jednego procenta. Wszystkie pozostałe kraje m.in. UK, Białoruś, Czechy, Estonia, Węgry, Kazachstan, Litwa, Łotwa, Rumunia, Ukraina, Słowenia, Słowacja i Andora odpowiedzialne są w łącznie za 1 proc. sprzedaży.

Sieć obsługuje 2 190 sklepów. 73 z nich to sklepy własne, 124 franczyzowe, a 2 tys. to sklepy mutlibrandowe i partnerskie. Firma powstała w Sztokholmie w 1967 roku. Jej założycielami byli Szwed Rolf Lind and Göte Huss i Amerykanin Jerry O’Sheets, W 1968 niemiecki przedsiębiorca Werner Böck założył jej spółkę córkę – Marc O’Polo Textilvertrieb Werner Böck GmbH z siedzibą w Stephanskirchen w Niemczech. W 1979 roku w Düsseldorfie założył również pierwszy sklep sieci. W 1987 roku Werner Böck przejął 40 proc. udziałów od szwedzkiej spółki matki. Dziesięć lat później, czyli w 1997 roku, Böck przejął kolejne 40 proc. i przeniósł siedzibę firmy ze Szwecji do Stephanskirchen w Południowych Niemczech. Powstała firma Marc O’Polo International GmbH, spółka odpowiedzialna za projektowanie, produkcję, marketing i międzynarodową sprzedaż.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016