CBRE: ulice handlowe nie będą zagrażać galeriom

Zdaniem Kariny Kreja centra handlowe stwarzają lepsze warunki dla klientów do robienia zakupów. Zwróciła ona także uwagę na fakt, iż w 2012 roku nie będzie już dodatkowych dotacji z Unii Europejskiej na rewitalizację miejskich ulic, więc nie będzie dużego przyrostu tego typu obiektów. Z kolei na centra handlowe ciągle jest jeszcze w Polsce wiele miejsca.

Karina Kreja w swojej prognozie dla rynku retail na 2012 rok, przedstawionej podczas listopadowego Shopping Center Breakfast Briefing, stwierdziła również, że nie będą już powstawały nowe centra handlowe I generacji, a te które istnieją, będą miały coraz ostrzejszą konkurencję ze strony nowszych konceptów. Powiedziała również, że należy się zatem spodziewać wielu renowacji i przebudowy istniejących galerii. – Ponadto z pewnością wzrośnie dystans między centrami atrakcyjnymi i niepopularnymi Te projekty, które są obecnie popularne, jeszcze zwiększą swoją atrakcyjność. Z kolei centra handlowe, które już teraz nie cieszą się dużym zainteresowaniem, raczej nie poprawią swojej sytuacji – uważa Karina Kreja.

Firma CBRE należy do największych na świecie firm doradczych działających w sektorze nieruchomości komercyjnych. Zatrudnia około 31 tys. pracowników i obsługuje inwestorów, właścicieli oraz najemców nieruchomości w ponad 300 placówkach na całym świecie (z wyłączeniem firm stowarzyszonych i partnerskich).
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska