Rafał Wilk, Marketing & Development Manager, Fantasy Park

Ważne jest, aby rozrywkę w centrum handlowym planować już od samego początku, na etapie projektowania galerii. Nierzadko podczas przygotowania projektu powstaje możliwość stworzenia dodatkowej przestrzeni, która może dla sklepu mogłaby być nieatrakcyjna, a świetnie nadawałaby się na rozrywkę.

Według najnowszych badań aż 70 proc. klientów galerii stanowią kobiety. Centra rozrywki są właśnie świetnym sposobem, żeby przyciągnąć pozostałe grupy nabywców – mężczyzn i rodziny z dziećmi. Są to klienci, którzy może nie myślą nawet o robieniu zakupów. Pamiętajmy jednak, że i oni wraz ze swoimi przyjaciółmi lub rodzinami często będą musieli przejść przez pasaż galerii, obok wystaw kuszących promocjami czy nowymi kolekcjami. Ponadto mająca ochotę na zakupy żona łatwiej namówi męża i dzieci na zakupy w centrum, jeśli czeka ich tam również możliwość alternatywnego spędzenia czasu.

Większość Fantasy Parków oferuje rozrywkę dla najmłodszych klientów – na placu zabaw dzieci mogą bawić się pod okiem doświadczonego personelu. Dzięki temu każda mama, która przychodzi do centrum z dzieckiem, może spokojnie napić się kawy lub zrobić zakupy. W ostatnich latach coraz popularniejsze staje się organizowanie urodzin poza domem. W Fantasy Park rodzice z dziećmi mają do dyspozycji salki urodzinowe, gry zręcznościowe, parkiet do tańczenia, place zabaw czy kręgle dla starszych dzieci, torty i catering.

Nie można zapominać, że Fantasy Park współdziała z centrami handlowymi, wspierając lub wręcz budując wspólnie z nimi politykę marketingową. Centra rozrywki dysponują sporą przestrzenią, która wynosi średnio około 2000 mkw., i mają profesjonalny sprzęt nagłośnieniowy oraz wiele innych udogodnień służących rozrywce. Mogą dzięki temu wspólnie z centrum organizować różnego rodzaju eventy, świąteczne imprezy, koncerty czy turnieje wpływające na dobry wizerunek galerii.