Salon Empik

Pod koniec zeszłego tygodnia Reuters podał informację o planowanej sprzedaży całej Grupy Empik Media & Fashion, do której należą sieci handlowe: Smyk i Empik oraz spółka Ultimate Fashion. Zakupem miałyby być zainteresowane fundusze private equity Penta Investment i Advent International. Prezes Grupy Eastbridge – Maciej Dyjas – zaprzeczył jednak tym doniesieniom i w oficjalnym komunikacie podkreślił, że firma nie zamierza pozbywać się udziałów w EM&F.

Jak dowiedział się portal Retailnet.pl Grupę czekają jednak zmiany. W spółce prowadzona jest restrukturyzacja organizacyjna. Z naszych informacji wynika, że powstanie nowy departament EM&F Development, a część załogi dotkną zmiany kadrowe. "Ze względu na centralizację działań w zakresie rozwoju sieci spółek działających w ramach Grupy EM&F, z początkiem 2012 r. departamenty ekspansji spółek Empik, Smyk i Ultimate Fashion, działające dotychczas odrębnie w ramach tychże spółek, zostaną scentralizowane i połączone w jedną firmę – EM&F Development. Nowa firma EM&F Development przejmie obowiązki świadczenia usług na rzecz wszystkich ww. spółek. W związku z powyższym – zostały przeprowadzone zmiany personalne w przypadku niektórych stanowisk." – czytamy w komunikacie przesłanym redakcji Retailnet.pl przez biuro prasowe EM&F.

Spekulacje dotyczące sytuacji w firmie mogą być spowodowane planami wejścia na polski rynek amerykańskiego potentata sprzedaży w internecie – grupy Amazon oraz ostatnie wyniki finansowe spółki, która od stycznia do września 2011 roku miała 6 mln straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej. Rok wcześniej EM&F miała 2 mln zł zysku netto.