Kluczem atmosfery w salonach Lindex jest oświetlenie

Sieć prowadzi własne sklepy, kierując pracami w Polsce z centrali w Pradze. Otwarte w Polsce salony należą do sklepów dużych o powierzchniach około 600 mkw. w Lubinie i Bytomiu i 800 mkw. w Wałbrzychu i Katowicach. Salony na razie nie oferują kolekcji luksusowych, ale jest rozważane zaproponowanie ich także polskim klientkom. W Czechach funkcjonuje kilka salonów z odzieżą luksusową Lindex.

Obecnie Lindex prowadzi łącznie około 430 sklepów w Szwecji, Norwegii, Finalndii, Republikach Bałtyckich, Republice Czeskiej, Słowacji, Rosji, Polsce, Bośni i Hercegowinie oraz na Bliskim Wschodzie.  Firma otwiera zarówno salony duże z całym przekrojem oferty oraz mniejsze sklepy z kolekcjami luksusowymi.  Wystrój wnętrz salonów jest ważny dla firmy z kontekście odbioru samej marki, która stara się akcentować nowoczesność. W salonach ważna jest odpowiednia ekspozycja ubrań. Dlatego też oświetlenie stanowi  element kluczowy wystroju wnętrz Lindex. Marka odważnie stosuje różne typy oświetlenia oraz rozmaite kombinacje kolorystyczne, aby wytworzyć pożądane wrażenie. Od powierzchni sklepowej, geograficznej i strategicznej lokalizacji zależy to jaki ostatecznie będzie wygląd salonu i jaki przekrój produktów zostanie w nim zaoferowany.

Lindex oferuje odzież damską oraz dziecięcą, bieliznę i akcesoria, takie jak pierścionki, czy kolczyki. Firma zwiększa udział  organicznej bawełny, materiałów z odzysku oraz włókien alternatywnych w całości produkcji, kierując się w swojej działalności wartościami zrównoważonego rozwoju zakładającymi m.in. dbałość o środowisko naturalne.

Od grudnia 2007 roku Lindex jest częścią notowanej na giełdzie w Helsinkach fińskiej Stockmann Group. Spółka jest jednym z trzech segmentów buznesowych grupy. Dwa pozostałe to sieć domów towarowych Stockmann oraz sieć odzieżowa Seppälä. Grupa Stockmann prowadzi działalność w Finlandii, Szwecji, Norwegii, Rosji, Estonii, na Litwie i łotwie oraz w Czechach. Przychody całej grupy w 2010 roku wyniosły 1,8 mld euro. Tylko w listopadze 2011 roku przychody grupy miały wartość ponad 163 mln euro. Przychody segmentu Lindex wyniosły w listopadzie 2011 roku 49,7 mln euro,  w tym ponad 44 mln euro przypadło na działalność międzynarodową. Po 11 miesiącach 2011 roku przychody Stockmann Group wyniosły 1,76 mld euro, w tym przychody marki Lindex – 550 mln euro.