Intersport: możliwe nawet 11 mln zł straty brutto w 2011 roku, powodem brak zimy

Wynik finansowy spólki będzie gorszy od zakładanego

Wynik finansowy spólki będzie gorszy od zakładanego

Korekta dotyczy prognozy na rok 2011 przedstawionej w raporcie z 20 października 2011 roku. Wówczas zakładano, że przychody netto ze sprzedaży towarów i usług wyniosą 210 mln zł, przewidywano też zysk brutto do 1 mln zł lub stratę do 1 mln zł brutto. Po korekcie spółka prognozuje osiągnięcie w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2011 roku przychodów netto w wysokości 192 mln zł oraz stratę brutto w przedziale kwotowym: od 11mln zł do 9 mln zł.

Jak informuje zarząd Intersportu, było kilka czynników wpływających na konieczność zmiany prognozy. Jednym z nich jest nietypowa pogoda, która negatywnie wpływa na najważniejszy w skali roku dla spółki okres sprzedażowy. Zdaniem firmy utrzymujące się w grudniu wysoka temperatura i brak śniegu wpłynęły na mniejszą liczbę klientów odwiedzających salony spółki, a w związku z tym – niższe niż planowano obroty i marże. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na gorszą kondycję finansową spółki jest utrzymujący się wyższy niż zakładano kurs euro/zł.

Przypomnijmy, że spółka odnotowała w listopadzie br. niższe o 14,7 proc. przychody ze sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Odnotowany spadek obrotów, to głównie rezultat słabej sprzedaży odzieży i sprzętu zimowego, które nie cieszyły się zainteresowaniem klientów. Sprzedaż w grupach całorocznych typu (basen, football, running, obuwie sportowe) przebiegała na porównywalnym poziomie do ubiegłorocznego.

Sieć Intersport Polska posiada ponad 30 salonów zlokalizowanych w 19 największych miastach Polski. Podstawowa działalność firmy polega na sprzedaży detalicznej markowego sprzętu sportowego w specjalistycznych sklepach o dużej powierzchni zlokalizowanych w wybranych centrach handlowych. Lokale sieci znajdują się m.in. w warszawskich galeriach Złote Tarasy, Sadyba Best Mall, Arkadia, wrocławskich Magnolia Park, Pasaż Grunwadzki czy poznańskich Stary Browar, Galeria Pestka, CH M1 Poznań. Zarząd marki zapowiada, że w nadchodzącym 2012 roku planuje otworzyć nowe sklepy w kieleckiej Galerii Korona oraz w Galerii NoVa Park usytuowanej w Gorzowie Wielkopolskim.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016