Inditex: 358 nowych sklepów i 10-procentowy wzrost sprzedaży netto

Stradivarius - marka intensywnie rozwijana w naszym kraju

Stradivarius - marka intensywnie rozwijana w naszym kraju

Dochód netto za ten okres wyniósł 1,3 mld euro i był również o 10 proc. wyższy niż w pierwszych dziewięciu miesiącach roku obrotowego 2010. Z kolei zysk brutto wzrósł o 9 proc. do poziomu 5,78 mld euro (przy marzy handlowej 59,6 proc.). EBITDA po trzech kwartałach 2011 roku była na poziomie 2,21 mld euro (wzrost o 8 proc.), a EBIT – 1,67 mld euro (wzrost o 7 proc.).

W omawianym okresie grupa otworzyła 358 nowych sklepów na 45 rynkach, w tym pierwsze lokale w Australii, na Tajwanie, południowej Afryce i w Azerbejdżanie, dzięki czemu posiada swoje lokale na pięciu kontynentach. Najwięcej, bo 79 salonów otworzono w Chinach. Inditex szczególną wagę przyłożył do otwierania sklepów tych marek, które dotychczas nie były obecne na danym rynku: Bershka pojawiła się w sześciu nowych krajach, Oysho w czterech, a Zara Home, Pull&Bear i Stradivarius – w trzech. Sklepy Inditexu mają pojawić się także w Gruzji i Peru. Warto także odnotować, z należąca do Inditexu marka Stradivarius zanotowała najwięcej otwarć w Polsce (15 nowych sklepów). Obecnie pod markami Inditex funkcjonują 5402 sklepy na 78 rynkach.

Inditex jest firmą odzieżową pochodzącą z Hiszpanii. Jej założycielem jest Amancio Ortega, uznawany za najbogatszego człowieka w swoim kraju. Pierwszy sklep flagowej marki grupy – Zary – został otwarty w 1975 r. w hiszpańskiej La Coruňa. Grupa posiada obecnie sieci odzieżowe ośmiu marek: Zara, Zara Home, Pull&Bear, Stradivarius, Bershka, Massimo Dutti, Oysho, Uterqüe.

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016