Barometr handlowy JLL dla krajów CEE i SEE: Polska najsilniej przyciąga nowe marki

Najnowszy raport Jones Lang LaSalle już dostępny

Najnowszy raport Jones Lang LaSalle już dostępny

Zdaniem analityków JLL decyzje o ekspansji danej marki na nowe rynki podejmowane są w oparciu o wielkość rynku, siłę nabywczą, oraz w pewnym sensie również dostępność partnerów – franczyzobiorców. Polska, Rumunia, Chorwacja i Serbia to -w opinii sieci handlowych- bardzo ciekawe destynacje, natomiast Czechy, Słowacja i Węgry muszą silniej zabiegać o nowe zagraniczne marki.
Marki hiszpańskie, włoskie, francuskie oraz brytyjskie silniej rozwijają się w Polsce i Rumunii, choć atrakcyjne są również dla konsumentów w Chorwacji i Serbii. Natomiast sieci austriackie i niemieckie bardziej widoczne są w Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Polska i Rumunia mogą pochwalić się większą różnorodnością marek krajowych, podczas gdy Serbia, Węgry, Chorwacja i Czechy uzależnione są od sieci zagranicznych.

Okazuje się, że Polska najsilniej przyciąga nowe marki. GAP, LC Waikiki, Lindex, Desigual i Toys “R” Us, to tylko przykłady zagranicznych sieci handlowych, które w ostatnim czasie zdecydowały się wejść na nasz rynek. Autorzy raportu podsumowują, że W 2011 roku około 30 nowych sieci handlowych rozpoczęło działalność w Polsce. Jak informuje raport, silny popyt ze strony najemców oraz niskie wskaźniki pustostanów w dobrej jakości obiektach handlowych, dodatkowo poparte dobrą kondycją gospodarczą kraju, wskazują na dalszy potencjał rozwoju sektora handlowego w Polsce.
 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016