H&M: wzrost sprzedaży o 6 procent

Według stanu na 30 listopada 2011 H&M ma 2 472 sklepy

Według stanu na 30 listopada 2011 H&M ma 2 472 sklepy

W listopadzie wzrost sprzedaży w walutach lokalnych (wliczając VAT) wynosił 9 proc. w stosunku do listopada zeszłego roku. Dane te uwzgledniają przyrost liczby sklepów H&M. Wziąwszy jednak pod uwagę tylko sklepy stacjonarne i internetowe, które działają rok lub dłużej, sprzedaż w sieci spadła o 1 proc. w listopadzie i o 3 proc. w czwartym kwartale w stosunku do tych samych okresów roku ubiegłego.

W przeliczeniu na złotówki, wliczając VAT, przychody ze sprzedaży w czwartym kwartale wyniosły ok. 17,4 mld złotych. Według stanu na 30 listopada 2011 H&M ma 2 472 sklepy, w porównaniu z 2 206 sklepami 20 listopada 2010 roku. Oprócz flagowej marki, grupa ma też w ofercie sklepy COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, jak również H&M Home.

Szwedzkie  H&M jest drugą co do wielkości sprzedaży siecią w Europie. Według danych z 2010 roku obroty H&M wyniosły 11,4 mld euro. Nieco więcej zarobiła grupa Inditex (marki Zara, Zara Home, Pull&Bear, Stradivarius, Bershka, Massimo Dutti, Oysho, Uterqüe) – 12,5 mld dolarów. Na trzecim miejscu był Marks & Spencer – 9 mld dol., na czwartym C&A – 6,6 mld dol., a na piątym Next – 3,7 mld dol.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska