Bonarka City center niekwestionowanym liderem w Krakowie

Konsumenci wybierali centra handlowe, w których planują zrobić świąteczne zakupy i kupić prezenty. W stolicy, 39 proc. ankietowanych zrobi zakupy w Złotych Tarasach, niewiele mniej (37 proc.) wybierze centrum handlowe Arkadia. Na trzecim miejscu znalazło się centrum handlowe Wola Park. W Krakowie najczęściej wybieraną galerią jest Bonarka City Center. Galeria Krakowska jest wybierana tylko nieznacznie rzadziej, a 36 proc. respondentów wybiera Galerię Kazimierz.

W Katowicach bezkonkurencyjna okazała się galeria Silesia City Center, którą wybrało aż 91 proc. klientów. Kolejne miejsca zajęły centra: 3 Stawy i Auchan. W Poznaniu na pierwszym miejscu ex aequo znalazły się Stary Browar i Galeria Malta, a tuż za nimi Poznań Plaza. Z kolei w stolicy Dolnego Śląska zwyciężyła Magnolia Park (53 proc. ankietowanych), drugie miejsce zajął Pasaż Grunwaldzki, a trzecie – Galeria Dominikańska. W Gdańsku 66 proc. badanych zrobi zakupy w Galerii Bałtyckiej, 29 proc. w CH Auchan, a 28 proc. w Galerii Przymorze.

W Szczecinie pierwsze miejsce zajęło Centrum Galaxy (63 proc. ankietowanych), drugie – CH Auchan (46 proc.), a trzecie – CH Turzyn (39 proc.). W Łodzi najpopularniejsze okazały się: Manufaktura (67 proc.), Galeria Łódzka (59 proc.) i Port Łódź (32 proc.). Jeśli chodzi o Bydgoszcz to pierwsze miejsce zajął Focus Mall, drugie – Galeria Pomorska, a trzecie – CH Tesco. Ostatnim miastem, które zostało sklasyfikowane w rankingu był Lublin. W tym mięście zwycięzcą okazała się Lublin Plaza (73 proc.), a pozostałe lokaty należą do CH Tesco i Galerii Olimp.

Aż 7 na 10 galerii (w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie i Wrocławiu), które zajęły pierwsze miejsca w rankingu, jest także liderem w badaniu jakości obsługi centrów handlowych, przeprowadzonym latem 2011 przez Program Jakości Obsługi.

Program Jakości Obsługi regularnie bada poziom jakości obsługi i satysfakcji klientów w całej Polsce. Podstawę stanowi ilościowa i jakościowa analiza opinii rzeczywistych klientów poszczególnych firm. Wyniki tworzą system raportów, które pozwalają porównać poszczególne firmy na tle konkurencji, poznać ich silne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia, śledzić zmiany oraz trendy. Program jest prowadzony przez wrocławską firmę Vision SecretClient Sp. z o.o.