Millward Brown: 75 proc. Polaków pomysłu na prezent poszuka w centrum handlowym

Silesia City Center w Katowicach sprawdziła preferencje konsumentów

Silesia City Center w Katowicach sprawdziła preferencje konsumentów

– Centra handlowe w grudniu przeżywają prawdziwe oblężenie. W zeszłym roku odwiedziło nas w tym czasie ponad 1,2 mln klientów. Nie ma drugiego takiego miejsca, gdzie pod jednym dachem jesteśmy w stanie zakupić niemal każdy prezent. Nie mając żadnego pomysłu, w centrum handlowym zawsze znajdzie się coś, co nas natchnie i pomoże podjąć właściwą decyzję – ocenia Dominika Musialik, marketing manager katowickiego Silesia City Center. – Wszystko wskazuje na to, że i w tym roku najczęściej kupowanymi prezentami będą książki oraz kosmetyki, a więc upominki nie za drogie, ale za to sprawdzone i pożyteczne – dodaje Musialik.

Przypomnijmy, że z badania "Zakupy świąteczne 2011" przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że Polacy na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia zamierzają wydać średnio 1950 złotych. To o 150 złotych więcej niż w zeszłym roku. TNS OBOP z kolei podał, że wydatki Polaków na tegoroczne święta przekroczą łącznie 23 miliardy złotych. Deloitte donosi jednocześnie, że aż 41 proc. Polaków nie będzie zwracało uwagi na ceny przy wyborze prezentów dla najbliższych – to zdecydowanie powyżej średniej europejskiej, która wynosi ledwie 30 proc.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016