Sieć McDonald's w Polsce liczy 278 restauracji

Wymagania lokalizacyjne, które stawia sieć, to przede wszystkim miasto mające min. 50 tys. mieszkańców i dobra lokalizacja salonu – preferowane są przede wszystkim centra handlowe. Minimalna wielkość lokalu to 50 mkw. w przypadku multibrandu i 120 mkw. w przypadku sklepu typu monobrand. Przewidywana suma inwestycji zawsze ustalana jest indywidualnie, w zależności od rodzaju lokalu (mono/ multibrand), jego powierzchni i lokalizacji. Minimalna wartość (łącznie z kaucją i zatowarowaniem) wynosi ok 100 tys. zł.

W ramach współpracy franczyzobiorca finansuje adaptację, wyposażenie sklepu, a także zakup towaru, a w zamian otrzymuje wsparcie w aranżacji lokalu, opiekę Regionalnego Kierownika Sprzedaży, pomoc przy wyborze kolekcji, współfinansowanie wyprzedaży oraz szeregu akcji promocyjnych i reklamowych włącznie.

Inna możliwa forma współpracy to prowadzenie sklepu agencyjnego, co związane jest z wpłaceniem kaucji (50 tyś. zł) i inwestycją w wyposażenie. Firma ma także ofertę dla właścicieli placówek multibrandowych.

Marka Big Star powstała w 1972 roku w Szwajcarii. W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych umacniała swoją pozycję na rynku światowym, a w Europie, zwłaszcza w Niemczech i Francji, znalazła się w czołówce marek odzieżowych. Obecnie dysponuje siecią ponad 200 sklepów w kraju i konsekwentnie rozwija sieć sprzedaży za granicą (min. w Niemczech, Francji, na Słowacji, Ukrainie, Białorusi i w Rosji).