Galeria Kujawska będzie miała 200 lokali

Pomimo wzrostu czynszów, ze względu głównie na kurs EUR/PLN czy USD/PLN, utrzymuje się zainteresowanie dużymi galeriami handlowymi ze strony branzy obuwniczej – ocenia Renata Miś, analityk Inwestycyjny Domu Maklerskiego AmerBrokers S.A.

– Wynika to z faktu, iż są one zlokalizowane w aktrakcyjnych lokalizacjach, co przekłada się na dużą liczbę odwiedzających oraz wysokie obroty. Prestiżowa lokalizacja salonu kojarzy się klientowi z wysoką jakością produktu. Dlatego, polscy producenci i handlowcy obuwia decydują się na poniesienie większych kosztów ,by jego marka była obecna w prestiżowych obiektach. Dlatego plan budowy kolejnych 670 tys. m kw powierzchni handlowych w najbliższych dwóch latach na pewno nie zaspokoja wszystkich potrzeb na centra handlowe –informuje Renata Miś.

– Pomimo, że prasa podawała informacje o kryzysie, spowolnieniu polscy producenci i handlowcy obuwia zwiększali swoją sieć sprzedaży. Spośród spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w 2011 roku sieć Wojasa zwiększyła się o 14 salonów, Prima Mody o 5, a NG2 zwiększyło sieć salonów marki CCC w Polsce o 10, w Czechach o 6 i Boti o 7. Jednocześnie jednak NG2 zmniejszyła sieć salonów franczyzowych oraz marki Quazi, co w konsekwencji oznaczało zmniejszenie liczby salonów – dodaje analityk Domu Maklerskiego AmerBrokers S.A.