Kasztelania City Centre

W 2012 roku zostanie uruchomionych klika nowych salonów pod szyldem Gino Rossi. Fundusze na rozwój spółka zamierza pozyskać m.in. poprzez podwyższenie kapitału zakładowego i w drodze emisji akcji – głosowanie NWZA spółki w tej sprawie ma się odbyć 31 stycznia 2012 roku.

Spółka zamierza otworzyć w tym roku 560 mkw. powierzchni handlowej dla marki Gino Rossi, co daje liczbę około sześciu nowych sklepów (średnio każdy salon ma ok. 100 mkw. pow. najmu). Lokale mają być uruchomione w centrach handlowych. Zarząd spółki chce podwyższenia kapitału zakładowego Spółki w drodze emisji akcji serii H spółki z prawem poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy o maksymalnie 15,92 mln zł. Obecny kapitał zakładowy spółki to 31,8 mln zł. Pozyskane fundusze miałyby być przeznaczone w pierwszej kolejności na bieżące potrzeby spółki, a w dalszej perspektywie na jej rozwój.

Gino Rossi jest jedną z najlepiej rozpoznawanych i najwyżej ocenianych na polskim rynku marek, która zajmuje czołową pozycję w segmencie obuwia i akcesoriów z wyższej półki. Sieć sprzedaży obejmuje kilkadziesiąt sklepów firmowych w Polsce i za granicą oraz kilka sklepów outletowych. W ofercie Gino Rossi znajduje się skórzane obuwie damskie i męskie oraz akcesoria.

Firma Gino Rossi powstała w czerwcu 1992 roku jako wspólne przedsięwzięcie udziałowców z Polski i Włoch. Jednym spośród sześciu założycieli był signor Gino Rossi, pochodzący z Włoch fabrykant, którego imię i nazwisko Spółka przyjęła jako swoją nazwę. Od 2006 Gino Rossi S.A. notowana jest na GPW. Firma posiada własny zakład produkcyjny w Słupsku, gdzie znajduje się główna siedziba Gino Rossi S.A. oraz zakład produkcji galanterii skórzanej w Elblągu.