Szacunkowy koszt inwestycji firmy Apsys, polegającej na wybudowaniu w Poznaniu Centrum Handlowego Łacina to około 250 mln euro, czyli ponad 1 mld zł. Obiekt ma być otwarty jesienią 2014 roku. Obiekt o całkowitej powierzchni 230 tys. mkw. i łącznej powierzchni najmu 98 tys. mkw. będzie jednym z największych i najnowocześniejszych centrów handlowo-rozrywkowych w Polsce. Obiekt będzie dysponował liczbą 3,2 tys. miejsc parkingowych. Łacina powstaje w prestiżowej części Poznania. Inwestor, firma Apsys, szacuje, że tylko w pierwszym roku działalności kompleks odwiedzi blisko 12 mln osób.

310 punktów usługowo-handlowych, w tym 245 butików, sześć sklepów dwupoziomowych, 40 sklepów o średniej i dużej powierzchni oraz 25 restauracji i punktów gastronomicznych – tak będzie wyglądało powstająca w Poznaniu Centrum Handlowe Łacina.

– Mamy zawarte umowy z ok. 100 najemcami, którzy zadeklarowali chęć wydzierżawienia aż 65 proc. powierzchni handlowo-użytkowej. W kompleksie planowanych jest 310 punktów handlowych i usługowych, w tym 245 butików oraz 40 sklepów o średniej i dużej powierzchni. Na pierwszym piętrze powstanie Aleja Mody o powierzchni 25 tys. metrów kwadratowych, na której międzynarodowe sieci odzieżowe otworzą swoje pierwsze butiki w Polsce – informował w grudniu 2011 roku Marek Błędowski, członek zarządu i dyrektor ds. komercjalizacji firmy Apsys Polska. W Łacinie znajdą się między innymi: Carrefour, Leroy Merlin, Electro World, Empik, Smyk, Sephora, Douglas, H&M, C&A, Mango, Deichmann, Apart, W. Kruk oraz Multikino z 11 nowoczesnymi salami.